pondelok 1. októbra 2012

VÝZVA – Povedzme "NIE" cenzúre na Slovensku!

Pre obete cenzúry a sympatizantov slobody slova

Môj príbeh je, aj nie je známy. Môj príbeh je známy pre mojich priateľov a pre skupinu ľudí, ktorí sa dostali k informáciám vďaka internetu a sociálnym sieťam. Môj príbeh však nie je známy pre veľkú väčšinu ľudí, pretože najsilnejšie printové médiá na Slovensku (SME, PRAVDA) ma vymazali zo svojich blogov a niektoré ďalšie médiá tvrdohlavo odmietajú prezentovať aj iný názor, než aký sa im zrovna hodí.

Môj príbeh sa píše od chvíle, keď som začal poukazovať na kontroverznosť verejnej prezentácie jedného z politikov. Nie je tajomstvo, že ide o Daniela Lipšica. Kriticky sa vyjadrujem smerom k jeho neuveriteľnému populizmu, ktorým zneužíva nespokojných ľudí. A tých u nás veru nie je málo. Ale aj ja som nespokojný! A mám právo sa k tomu celému vyjadriť. Pre tohto pána a skupinu ľudí okolo neho je to však neprijateľné. Upozorňujem, že moje verejné vyjadrenia vždy rešpektujú zákony SR a etiku spoločenskej komunikácie.

V tejto výzve priatelia ale nejde o Daniela Lipšica. Ide tu o zachovanie princípov slobody slova a verejného vyjadrenia vlastného názoru. Včera umlčali Vás, dnes sa snažia umlčať mňa, zajtra umlčia Vašich priateľov. Prečo? Lebo si dovolíme kritizovať "zástupcov ľudu", našich zástupcov! Koho v skutočnosti zastupujú, ponechávam na Váš názor.

Ale ja sa pýtam: Ako je možné, že politici majú k dispozícii všetky komunikačné médiá pre svoju politickú agendu, aby nás viedli presne tam, kde nás chcú mať?! Kúpia si politické komentáre, kúpia si prieskumy verejnej mienky, kúpia si účelovo vedené rozhovory, kúpia si čokoľvek v záujme dosiahnutia svojich cieľov. A my......? Skladáme sa na ich komfortný život svojimi daňami, ale keď chceme kritizovať, povedať svoj názor, tak nás jednoducho vygumujú! Znovu sa pýtam: Kto má tu na Slovensku právo určovať, že ty môžeš hovoriť a ty nie? Kto rozhoduje o tom, čo môžeš povedať a čo nie? Keď sú takí čistí, prečo nás cenzurujú?!

Písal som otvorený list denníku SMEotvorenú výzvu médiám a organizáciám k zastaveniu politickej cenzúry na Slovensku. Ak mi niekto zakrýva ústa, asi má na to dôvod. Ja sa, ale odbiť nenechám! Rozmýšľam, pretože nechcem byť hlúpy, píšem, pretože nechcem mlčať, protestujem, pretože nechcem byť stádo!

Vyzývam všetkých, ktorí majú skúsenosť s cenzúrou tak ako ja, aby sa pridali ku mne! Môj komunikačný kanál je lipsic.blogspot.skFacebook. Je nás určite veľa a nemali by sme rezignovať. Veď to je presne to, čo chcú. Počítajú s tým, že skôr alebo neskôr prestaneme klásť nepríjemné otázky a oni všetko vyriešia za nás. Možno to niekoho prekvapí, ale ja chcem klásť nepríjemné otázky, chcem mať právo vlastného názoru, chcem žiť v slobodnej krajine!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára