štvrtok 27. septembra 2012

Politická cenzúra na Slovensku?!

Na úvod musím povedať, že udalosti o ktorých píšem sa nestali v Bielorusku, ani na Kube. To, čo sa udialo, sa stalo u nás na Slovensku. V krajine, kde hovoríme že máme demokraciu a slobodu prejavu. Ako sloboda prejavu funguje v praxi, som sa presvedčil na vlastnej koži.... Doteraz som z toho rozhorčený a frustrovaný. Preto som sa rozhodol, že si moju skúsenosť nenechám pre seba a zverejním ju médiám a organizáciám v presvedčení, že ctia slobodu prejavu človeka, pri dodržaní všetkých zákonných a etických noriem.

Dňa 19.9.2012, o 8:00 hod. som uverejnil na www.blog.sme.sk príspevok s názvom "Zapchajte deťom uši, prichádza Lipšic". Príspevok sa nachádzal na tomto linku: http://petersivak.blog.sme.sk/c/308450/Zapchajte-detom-usi-prichadza-Lipsic.html

Čitateľnosť príspevku v priebehu dvoch hodín prekročila číslo tisícdvesto. Lenže to, čo potom nasledovalo, nemá v slobodnej krajine obdobu! Neveril som vlastným očiam! Popoludní, keď som sa chcel zapojiť do diskusie k vlastnému príspevku, príspevok som na blog.sme.sk nenašiel.....

Denník SME ho vymazal, bez akéhokoľvek upozornenia, alebo kultivovanej diskusie. Ba čo viac, zablokovali mi prístup do môjho súkromného blogu a mňa, ako legitímne registrovaného blogera úplne vymazali! Znovu opakujem, bez upozornenia, bez diskusie, bez možnosti obhájiť svoj názor. Jednoducho ma takýmto "Lukašenkovským" spôsobom umlčali. Zatiaľ...... Nehovorím o tom, že sa to dotklo mňa ako človeka. Hovorím o tom, že denník SME, zámerne znemožnil verejnosti čítať názor a následne viesť diskusiu o verejnej prezentácii, verejne činného politika. A o toto mi predovšetkým šlo. Myslím si, že ak hovoríme že máme slobodu prejavu, máme právo diskutovať o verejnom vystúpení politika, ktorý je volení občanmi a platení z daní občanov. Ja som tiež občan, nie ovca ako hovorí jeden z nemenovaných reklamných sloganov....

Dňa 2.9.2012, vystúpil Daniel Lipšic na oficiálnej tlačovej besede, kde predstavil verejnosti vznik nového politického hnutia s názvom Nová väčšina. Zároveň hovoril o víziách smerovania nového hnutia.
Ja, ako kriticky mysliaci človek, ktorého politické dianie zaujíma už niekoľko rokov, som nemohol nereagovať na to, čo zaznelo na uvedenej tlačovej besede. Vybral som si denník SME, ktorý som doteraz považoval sa liberálne a korektné periodikum. Už nepovažujem.... Nakoľko viem, že okolo pána Lipšica je v poslednej dobe husto (odchod z KDH, údajne spravodajský spis "Kocúr", kauzy na www.lipsic.net a, založenie vlastnej politickej strany), dal som si záležať, aby môj príspevok v ničom neporušil platné zákony SR a Kódex blogera.

Uviedol som citát pána Lipšica z uvedenej tlačovej besedy a následne som povedal svoj názor, čo si o tom myslím. Podľa mňa je to legitímny spôsob komunikácie v demokracii. Takto reagujeme, keď sa prezentuje napr. programové vyhlásenie vlády, programy politických strán, keď sa politici prezentujú vo verejnej diskusii atď. atď. Dokonca v USA prebieha v týchto dňoch ostrá diskusia v súvislosti s prezidentskými kandidátmi. A nediskutujú len "politické elity", ale aj občania, voliči.

Prečo nemôžeme reagovať a diskutovať, ak hovoríme o prezentácii pána Lipšica?! Toto je ten deklarovaný a rešpektovaný hlas ľudu?! Tak to ďakujem pekne! Viete, ak na najvyššej politickej úrovni začne niekto rozohrávať hry na "dobrých" a "zlých", treba zvýšiť pozornosť. Toto sme tu už mali..... Ja som zvýšil pozornosť, zapol druhú signálnu a výsledkom je môj "zakázaný príspevok". Názor na ideologickú škodlivosť môjho príspevku ponechávam na čitateľoch.

Dobre, priznávam, nie som priaznivcom pána Lipšica. Ale to predsa nie je dôvod na to, aby ma umlčali?! Dnes vymažú mňa, zajtra vymažú vás, lebo nie ste priaznivcom pána Fica.... A ani nebudem vedieť ako a zase budeme rozdelení na tých "dobrých" a tých "zlých", ako malé nekompetentné deti.....

Preto, vyzývam všetky médiá, aby v záujme zachovania slobody slova a prejavu, chránili toto naše výsadné právo bez ohľadu na to, o ktorého politika, alebo politickú stranu ide. Zároveň vyzývam všetkých blogerov, občanov, ktorý mali podobnú skúsenosť ako ja, aby ma kontaktovali na Facebooku. Redakcii SME sa ma nepodarilo umlčať, momentálne sa k Vám hlásim a budem hlásiť z lipsic.blogspot.sk. Vítaní sú aj ďalší blogeri, ktorí sa už stretli s akýmkoľvek druhom cenzúry. Verím, že veľa ľuďom na Slovensku ide o princípy slobody, aj keď nie sme združení v žiadnej politickej strane!

Zrušený článok na blog.sme.sk, doplnený o môj nahnevaný komentár - "Zapchajte deťom uši, prichádza Lipšic"

Otvorený list vydavateľstvu Petit Press, a.s. vydavateľovi denníka SME.

2 komentáre:

  1. stara elitarska mensina sa opat raz prejavila.. SME je dokonca rasisticky platok, ako mozno vidiet napr. aj z nezmazania tohto komentara, napriek tomu, ze porusuje kodex diskutujuceho (a naopak nerasisticku reakciu o kusok nizsie zmazali) http://www.sme.sk/diskusie/2047666/4/19024509/Utok-na-Iran-by-zrejme-vyvolal-vojnu-na-celom-Blizkom-vychode.html#19024509
    hanba takemu mediu. nekupovat, nech skapu!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. SME? Obrezany platok, nic viac nic menej

    OdpovedaťOdstrániť